Έρευνες για γονείς και μαθητές

Γονείς και μαθητέςΣε έρευνα που έγινε το 2012, σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία και σε πλούσιο στατιστικό δείγμα αποτελούμενο από μαθητές, γονείς μαθητών, ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και σε καθηγητές φροντιστηρίων τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά και μη αναμενόμενα.

Μεταξύ άλλων, ζητήθηκε από κάθε ομάδα να βάλουν σε σειρά προτεραιότητας το τι θεωρούν οτι πρέπει να έχει η ιστοσελίδα του φροντιστηρίου τους και είχαν να επιλέξουν 10 επίθετα και ιδιότητες ανάμεσα σε 30 όπως: καλαίσθητη, επικοινωνιακή, απλή, ποικίλη, αξιόπιστη, ελκυστική, νεανική, σοβαρή, φιλική, δημιουργική, λειτουργική και εύχρηστη, εξειδικευμένη, δημοφιλής κ.α.

Τα αποτελέσματα για τον μέσο όρο των 10 επιθέτων με τις περισσότερες επισημάνσεις ήταν άκρως ενδιαφέροντα:

  • Ο μέσος όρος της ομάδας των μαθητών είχε 6 κοινά επίθετα με τον μέσο όρο των γονέων.
  • Ο μέσος όρος της ομάδας των καθηγητών είχε 4 κοινά επίθετα με τον μέσο όρο των ιδιοκτητών.
  • Ο μέσος όρος της ομάδας των μαθητών και των γονέων δεν είχε κανένα κοινό επίθετο με τον μέσο όρο των ιδιοκτητών και των καθηγητών.


Ζητήθηκε επίσης η επιλογή 10 από 30 λειτουργίες ιστοσελίδας σχετικές με τους καθηγητές, με τους χώρους και τις αίθουσες του φροντιστηρίου, με τις δυνατότητες για online παρουσιάσεις μαθημάτων και για online tests, με αναφορές σε επιτυχίες προηγούμενων ετών, με το μηχανογραφικό, με επιλογές σπουδών κ.α. Τα αποτελέσματα ήταν και εδώ άκρως ενδιαφέροντα με κύριο χαρακτηριστικό την ασυμφωνία μεταξύ καθηγητών και γονέων. Μάλιστα σε ερώτηση προς τους μαθητές "Ποιες νομίζετε ότι είναι οι 10 επιλογές των καθηγητών;" ο μέσος όρος των απαντήσεων περιείχε 5 από τις 10 απαντήσεις των καθηγητών, ενώ σε αντίστοιχη ερώτηση προς τους καθηγητές "Ποιες νομίζετε ότι είναι οι 10 επιλογές των γονέων;" ο μέσος όρος των απαντήσεων περιείχε μόνο 1 από τις 10 απαντήσεις.

Παρόμοια έρευνα πραγματοποιήθηκε και το 2006 από ισπανικό πανεπιστήμιο με παρόμοια αποτελέσματα.